Haryana Başbakanı Nayab Singh Saini Çarşamba akşamı, Birlik Ulaştırma Bakanlığı'nın Vasant Kunj, Delhi'deki Nelson Mandela Marg ile Mehrauli-Gurgaon (MG) yolu arasında önerilen bir bağlantı yolu için ayrıntılı bir proje raporu hazırlama talimatı verdiğini söyledi.
Haryana Başbakanı Nayab Singh Saini, Yeni Delhi'de Birlik Bakanı Nitin Gadkari ile birlikte. (PTI)
Saini, Birliğin Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari ile görüşmesinin ardından medya mensuplarına yaptığı açıklamada, Faridabad Yolu'na kadar uzatılacak olan bu yolun Delhi-Gurgaon Otoyolu'ndaki sıkışıklığın giderilmesine yardımcı olacağını ve başkent ile Gurugram arasındaki trafiğin düzgün hareket etmesini sağlayacağını söyledi. Saini, toplantıda Haryana'daki 12 altyapı projesinin daha onaylandığını söyledi.
“Son 10 yılda, Haryana'daki BJP ve Merkez'in ikili hükümeti, Haryana'nın 22 bölgesinin tamamının dört şeritli yollarla birbirine bağlanmasını sağladı ve Haryana'da çok sayıda yeşil alan otoyolu inşa edildi. Karayolu ağını daha da genişletmek için 12 önemli yol projesini görüştük ve çok şükür hepsi onaylandı” dedi Saini.
Bağlantı yolu projesi 2018 yılında Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu (NHAI) tarafından başlatıldı ve Gurugram Büyükşehir Kalkınma Kurumu (GMDA) tarafından da onaylandı. Ancak çevrecilerin bu yolun Aravallı Biyoçeşitlilik Parkı'nın ekosistemine zarar verebileceğini söylemeleri nedeniyle projeden vazgeçildi.
2019'da NHAI – ulusal otoyoldaki sıkışıklığı gidermek için – iki bağlantı yolu planladı; Bunlardan biri Delhi'deki Nelson Mandela Marg'dan başlayıp Delhi'deki biyolojik çeşitlilik parkı ve orman alanını geçen MG Yolu'na bağlanmalı, diğeri ise Sirhaul gişesinden Ambience Alışveriş Merkezi'ni geçip aynı anda Nathupur Drive'ın eteklerine kadar uzanmalı. Sikanderpur yakınındaki bir kavşak üzerinden MG Yolu üzerindeki noktaya gelin. Ancak çevrecilerin karşı çıkması nedeniyle bu plan da iptal edildi.
Saini, Delhi-Gurugram yol bağlantısının yanı sıra, Faridabad-Jewar Otoyolu'nun altındaki 12 kilometrelik yeşil alan üzerinde yükseltilmiş bir bölümün inşası için “modern bir tasarımın” hazırlandığını söyledi. Saini, “Faridabad'daki Mohba köyünün de bu otoyola bağlanmasına karar verildi” dedi.
Jewar Greenfield Ekspres Yolu'ndaki çalışmalar, bu yüksek kesimin inşasına yönelik sözleşmenin kabul edilmesindeki gecikme nedeniyle geçen yıl ertelenmişti.
Haryana'daki diğer yol projeleri hakkında da bilgi veren CM, ayrıca Pehowa-Kurukshetra-Yamunanagar koridoru ve Kurukshetra Çevre Yolu dahil Ladwa Çevre Yolu için detaylı proje raporlarının hazırlanmasına yönelik talimatların yayınlandığını söyledi. Ayrıca Bilaspur'da Delhi-Jaipur karayolu üzerinde Gurugram'dan bir üst geçit inşaatının da yakında başlayacağını ve Gurugram-Rewari ve Jhajjar Yolu koridorunun daha da genişletileceğini söyledi.
Haryana Başbakanı Nayab Singh Saini, Yeni Delhi'de Birlik Bakanı Nitin Gadkari ile birlikte. (PTI)
Saini, Birliğin Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari ile görüşmesinin ardından medya mensuplarına yaptığı açıklamada, Faridabad Yolu'na kadar uzatılacak olan bu yolun Delhi-Gurgaon Otoyolu'ndaki sıkışıklığın giderilmesine yardımcı olacağını ve başkent ile Gurugram arasındaki trafiğin düzgün hareket etmesini sağlayacağını söyledi. Saini, toplantıda Haryana'daki 12 altyapı projesinin daha onaylandığını söyledi.
“Son 10 yılda, Haryana'daki BJP ve Merkez'in ikili hükümeti, Haryana'nın 22 bölgesinin tamamının dört şeritli yollarla birbirine bağlanmasını sağladı ve Haryana'da çok sayıda yeşil alan otoyolu inşa edildi. Karayolu ağını daha da genişletmek için 12 önemli yol projesini görüştük ve çok şükür hepsi onaylandı” dedi Saini.
Bağlantı yolu projesi 2018 yılında Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu (NHAI) tarafından başlatıldı ve Gurugram Büyükşehir Kalkınma Kurumu (GMDA) tarafından da onaylandı. Ancak çevrecilerin bu yolun Aravallı Biyoçeşitlilik Parkı'nın ekosistemine zarar verebileceğini söylemeleri nedeniyle projeden vazgeçildi.
2019'da NHAI – ulusal otoyoldaki sıkışıklığı gidermek için – iki bağlantı yolu planladı; Bunlardan biri Delhi'deki Nelson Mandela Marg'dan başlayıp Delhi'deki biyolojik çeşitlilik parkı ve orman alanını geçen MG Yolu'na bağlanmalı, diğeri ise Sirhaul gişesinden Ambience Alışveriş Merkezi'ni geçip aynı anda Nathupur Drive'ın eteklerine kadar uzanmalı. Sikanderpur yakınındaki bir kavşak üzerinden MG Yolu üzerindeki noktaya gelin. Ancak çevrecilerin karşı çıkması nedeniyle bu plan da iptal edildi.
Saini, Delhi-Gurugram yol bağlantısının yanı sıra, Faridabad-Jewar Otoyolu'nun altındaki 12 kilometrelik yeşil alan üzerinde yükseltilmiş bir bölümün inşası için “modern bir tasarımın” hazırlandığını söyledi. Saini, “Faridabad'daki Mohba köyünün de bu otoyola bağlanmasına karar verildi” dedi.
Jewar Greenfield Ekspres Yolu'ndaki çalışmalar, bu yüksek kesimin inşasına yönelik sözleşmenin kabul edilmesindeki gecikme nedeniyle geçen yıl ertelenmişti.
Haryana'daki diğer yol projeleri hakkında da bilgi veren CM, ayrıca Pehowa-Kurukshetra-Yamunanagar koridoru ve Kurukshetra Çevre Yolu dahil Ladwa Çevre Yolu için detaylı proje raporlarının hazırlanmasına yönelik talimatların yayınlandığını söyledi. Ayrıca Bilaspur'da Delhi-Jaipur karayolu üzerinde Gurugram'dan bir üst geçit inşaatının da yakında başlayacağını ve Gurugram-Rewari ve Jhajjar Yolu koridorunun daha da genişletileceğini söyledi.