Delhi-Mumbai Otoyolu’nun Haryana bölümünde her kilometrede bir kamera

gulay

New member
Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu (NHAI), Delhi-Mumbai Otoyolunun 75 km’lik Gurugram-Nuh şeridi boyunca 75 gelişmiş, yüksek çözünürlüklü kamera kurdu – her kilometrede bir kamera, karayolları otoritesinin söylediği bir düzenleme… gelişmiş trafik artırma yönetim sistemi (ATMS).


Yetkililer, kameralar tarafından çekilen fotoğraf ve Haberların trafik polisi ile paylaşılacağını ve trafik polisinin suçlunun posta adresine ve cep telefonu numarasına cezai uyarı göndereceğini söyledi. (HT fotoğrafı)

Ayrıca okuyun | E-yollar ve otoyollar yeni Hindistan’ın yüzüdür: UP CM Yogi Adityanath

NHAI proje yöneticisi Mukesh Meena Cuma günü yaptığı açıklamada, yeni trafik sisteminin otoyoldaki trafik ihlalleriyle başa çıkmak için Temmuz ortasına kadar getirileceğini söyledi.

Meena, kameralar tarafından çekilen fotoğraf ve Haberların trafik polisi ile paylaşılacağını ve polisin suçlunun posta adresine ve cep telefonu numarasına para cezası göndereceğini söyledi.

“Fotoğraf ve Haberya dayanarak trafik polisi sürücülere mevzuata uygun olarak ceza kesecek. Delhi-Mumbai Otoyolu’na hız limitleri ve uyulması gereken trafik kuralları ile ilgili tüm bilgileri gösteren panolar şimdiden yerleştirildi” dedi.

Ayrıca okuyun | “Teşekkürler, Nitin Gadkari”: Anand Mahindra’nın bu “Ekonomik Otoyol” ile ilgili tweet’i

Gurugram Trafik Polisi, bu kameraların gece bile net görüntüler üretebileceğini söyledi. Ayrıca otobanda ve şeridin solunda ve sağında 500 metrelik bir yarıçap içindeki her hareketi kaydedebileceklerini de eklediler.

“Yarış yapmak, hız yapmak ve Haberya çekmek için pisti kullanan, kendi hayatlarını ve başkalarının hayatlarını riske atan birçok insan örneği oldu. İsmini vermek istemeyen kıdemli bir trafik polisi, “ATM’ler otobanda seyreden araçları kontrol etmeye yardımcı olacak” dedi.

NHAI yetkilileri, yüksek çözünürlüklü kameraların yalnızca aracın plakasını yakalamakla kalmayıp, aynı zamanda araçta bulunanların emniyet kemeri takmaması durumunda yetkilileri uyardığını; araç hızlanırken; veya araç yanlış tarafta sürülüyorsa.

Bu kameraların iletimini izlemek, bildirilen ihlalleri doğrulamak ve otoyoldaki olaylara anında müdahale etmek için Sohnas Alipur’da otoyolda bir trafik kontrol odası kuruldu. Meena, Gurugram ve Nuh trafik polisine canlı yayınlar gönderecek bir gösterge panosuna bağlanacağını söyledi.

NHAI yetkililerine göre, her gün 11.000’den fazla araç Delhi-Mumbai Otoyolu’nu kullanıyor. Otoyolda iki tekerlekli araçlar, traktörler ve diğer küçük araçlara izin verilmediğini söyledi. NHAI yetkilileri, yine de, çevre köylerden insanların, özellikle Nuh’ta, otoyolda motosikletleriyle sık sık yakalandıklarını söyledi. Yerel halkın çoğu, U dönüşüne ulaşmak için uzun bir mesafe kat etmekten kaçınmak için yolun yanlış tarafından da araç kullandığını söylediler. Ek olarak, sürücüler genellikle otobanda 200 km/s’ye varan hızlarda yarışırlar.

NHAI, yeni kamera sisteminin bu tür ihlalleri yakalayabileceğini ve ayrıca trafik sıkışıklığı ve kazaları azaltmaya yardımcı olacağını söyledi. “Cezaların uygulanması için araçların durdurulması gerekmeyecek. Para cezasını tahsil etmek yerel trafik polisinin sorumluluğundadır. Ticari araçlar için sistem ayrıca geçerli bir uygunluk sertifikası olup olmadığını da kontrol eder,” dedi Meena. Yetkililer, 10 kişilik bir ekibin Bhondsi yakınlarındaki Alipur’daki kontrol ve komuta merkezinde 24 saat çalışacağını söyledi.

Ancak uzmanlar, otoyol otoritesinin yola kurulacak kamera sayısına karar verirken birkaç faktörü göz önünde bulundurması gerektiğini söyledi. “Umarım NHAI, otoyol projeleri için gerekli olan uygun sayıda kamerayı belirlemek için kapsamlı bir araştırma ve analiz yapmıştır. Kameraları yerleştirirken, arazi kullanımı, geçişler, giriş ve çıkış noktaları gibi faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir. Yol güvenliği uzmanı Sarika Panda Bhatt, “Bu faktörleri dikkate alacaklarına ve her kilometreye kamera yerleştirmekle yetinmeyeceklerine inanıyorum” dedi.

Ancak Panda, otoyolda hızın frenlenmesinin kazaları azaltmaya yardımcı olacağını da sözlerine ekledi. “Araştırmalar, hızın düşürülmesinin yol ölümlerinde bir azalmaya yol açtığını gösteriyor. Bu nedenle hızlanmayı da algılayabilen kameralar yol güvenliğine ve trafik yönetimine olumlu etki yapacaktır” dedi.


  • YAZAR HAKKINDA


    Leena Dhankhar, Hindustan Times için beş yıl çalıştı. Suç, trafik ve tüketim vergisi konularını ele aldı. Artık sivil kaygılar ve bölge sakinlerinden gelen şikayetler hakkında rapor veriyor. …ayrıntılı olarak görün