Delhi’de Dwarka-E-Way’de dökülen betonda bir işçi öldü

gulay

New member
35 yaşındaki bir işçi Çarşamba sabahı Mahipalpur yakınlarındaki Dwarka Otoyolu üzerindeki bir inşaat sahasında 37 metre uzunluğundaki beton köprünün üzerine çökmesi sonucu hayatını kaybetti.


Olay, Mahipalpur yakınlarında, NH-48 ile Dwarka-E-Way’i birbirine bağlayan bir şantiyede meydana geldi. (Sanchit Khanna/HT)

Polisin verdiği bilgiye göre olay saat 09.30 sıralarında meydana geldi. “İki ayak arasındaki açıklıklardan biri çöktü. Bir hafriyat makinesi üst geçidin altından geçerken beton köprü çöktü ve Rajasthan’ın Bharatpur sakini olan 35 yaşındaki sürücüsü Mohammad Shakeel’i ezdi. Polis Komiser Yardımcısı (Güney Batı Delhi) Manoj C, hastanede tedavi görürken öldü” dedi.

“İlgili mevzuat hükümlerine göre dava açılacaktır. 30 yaşındaki inşaat yöneticisi Injmam Hussain ve 35 yaşındaki inşaat yöneticisi Rohit tutuklandı” dedi.

Çökme alanı, Delhi-Gurgaon otoyolunun ana taşıt yoluna sadece 100 metre uzaklıktadır.

Köprü, Dwarka Otoyolu’nu Delhi-Jaipur otoyoluna, Delhi’nin Indira Gandhi Uluslararası (IGI) Havaalanına ve Delhi’deki Vasant Kunj’daki Nelson Mandela Marg’a bağlamak için Mahipalpur yakınlarındaki Shiv Murti’de inşa edilen yığın kavşağının bir parçası. Genel proje, dört aşamada inşa edilecek olan Dwarka Otoyolu’nun 1. Paketinin bir parçasıdır. Çalışmaların bu yılın Aralık ayına kadar tamamlanması bekleniyor.

Olay yerine sevk edilen bir trafik polisi, yüksek bir patlama sesi duyduğunu ve kaçtığını söyledi. “Bütün üstgeçit çökmek üzereymiş gibi görünüyordu. Şans eseri yapı güvenli” dedi.

DCP, beton köprünün çöktüğü yerin yakınında trafik olmadığını söyledi. “Dwarka Otoyolu’nun yükseltilmiş bir bölümünün inşa edildiği bir şantiyedir” dedi.

Shakeel’in amcası Sattar, “Sabah olayı öğrendik ve hemen kaza mahalline gittik. Üst geçidin altında destek olmasaydı, altında kimsenin durmasına, çalışmasına izin verilmemeliydi. Shakeel için adalet istiyoruz. İki çocuğu ve dört kız kardeşi var.”

Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu (NHAI) yetkilisi, yetkililerinin ve köprü uzmanlarının durumu değerlendirmek için sahada olduklarını söyledi.

NHAI sözcüsü, “Şantiye raporlarına göre, üst yapı ve altyapının yapısal elemanları iyi durumda olduğundan ilk bakışta mekanik bir arıza durumu gibi görünüyor.” Kazanın nedenlerini belirlemek için üç -köprü uzmanlarından oluşan güçlü bir ekip bir araya getirildi. Komite tüm soruları ayrıntılı olarak inceleyecek ve dört hafta içinde bir rapor sunacak.”

Karayolları ve Karayolları Bakanlığı’ndan yapılan resmi açıklamaya göre, Dwarka Otoyolu üzerindeki Shiv Murti kavşağının bir parçası olan “üst geçidin yapım aşamasındaki P8-P9 açıklığı” sabah 9.30 sıralarında çöktü. Kaynaklar, ilk raporlara göre, gergi köprüsünün yapım aşamasında olduğunu ve bildirildiğine göre derme çatma tabureler ve hidrolik krikolar üzerinde durduğunu söyledi.

“Açıklık 2 Haziran’da öngerildi. Bu üst geçitle ilgili çalışmalar, 18 Mart’ta 90 günlük bir süre için NH-48’in trafik yönlendirmesiyle başladı. Bu süre zarfında 13 açıklık inşa edildi” denildi.


  • YAZAR HAKKINDA


    Abhishek Behl, bilimpark.com.tr’nin Gurgaon Bürosundaki baş muhabiridir. Şehirdeki altyapı, planlama ve sivil yetkililerle ilgileniyor. On yıldır Gurgaon’da muhabirlik yapıyor ve şehir hakkında kapsamlı yazılar yazdı. …ayrıntılı olarak görün

  • YAZAR HAKKINDA


    Sanjeev K Jha, 20 yılı aşkın muhabirlik kariyerinde bürokrasi, siyaset, sınır bölgelerindeki ISI faaliyetleri, müzik ve Bollywood konularını ele aldı. Şu anda eyalet başkentinde suçla uğraşıyor. …ayrıntılı olarak görün