Dwarka E-Way’e bağlanmak için Gurugram’daki beş ana yolun yenilenmesi gerekiyor

gulay

New member
Gurugram Büyükşehir Kalkınma Otoritesi (GMDA), halkın kullanımına açıldığında trafiği Dwarka Otoyolu’na bağlamak için Sektörler 99 ve 115 arasındaki beş ana yolu iyileştirecek.


GMDA tarafından rehabilite edilen yollardan biri olan Sektör 114 dış yolunun durumu.

Şu anda, bu yollar geçilmez ve çukurlarla dolu ve bitüm katmanları yıkanmış durumda.

Yetkililer bundan fazlasını söyledi ₹Bir yıl içinde tamamlanması beklenen bu beş yolun geliştirilmesi için 80 crore harcanacak. Bu yolların rehabilite edilmesi ve ihale yapılması için izin, Salı günü GMDA’nın 62. Çekirdek Planlama Grubu toplantısında verildi.

GMDA yetkilileri, tüm bu yolların ilk olarak 2014 yılında Haryana Shahari Vikas Pradhikaran (HSVP) tarafından inşa edildiğini ve 2018 yılında GMDA’ya teslim edildiğini söyledi.

Devir teslimden bu yana tüm bu yollarda sadece yama çalışması yapıldığını söylediler. Otoyol inşaatı sırasında ağır vasıtaların hareketi nedeniyle yollar zarar gördü. Yetkililer, tüm bu yolların yeniden inşa edilmesi gerektiğini söyledi.

Yetkililer, önerilen yollar arasında 700 metre uzunluğunda olacak Sektör 114 dış yolunun 1000 TL bedelle inşa edileceğini söyledi. ₹10.66 crore.

İkinci yol, 102 ve 102A sektörleri arasındaki ana yol olacak ve maliyeti ₹15.48 crore.

Üçüncü inşaat, 106 ve 103 numaralı sektörler arasındaki, otobandan geçen ve ücretli olan yoldur. ₹17.86 crore.

Yeniden işleme için dördüncü yol, 106 ve 109 sektörleri arasındadır ve bunun bir maliyeti olacaktır. ₹18.92 crore. Yetkililer, bu yol üzerinde Dwarka Otoyolu’na da bağlanacak bir kavşak olacağını söyledi.

GMDA’nın inşa etmeye karar verdiği son yol, Sektör 102A ile 103 arasındaki ana yoldur ve bu yol maliyetli olacaktır. ₹16.41 crore.

Yetkililer, Sektör 102A ve Sektör 102A ile Sektör 102A ve 103 arasındaki ana yolların, yakında açılacak olan Sheetla Mata Tıp Okulu ve Hastanesi inşaatı ile birlikte Sektör 102A ilerledikçe önemli olacağını söylediler.

Ek olarak, 102 ve 102A sektörleri arasındaki ana yol da Hero Honda Chowk’un AIIMS’ye bağlanmasına izin verecek.

GMDA’nın CEO’su PC Meena, yetkililerden geliştirilecek altyapının üst ve alt geçitlere sahip olmasını sağlamalarının istendiğini söyledi.

“Dönüşüm, Dwarka Otoyolu faaliyete geçtiğinde bu alanlardaki geliştirme çalışmalarının hızlanabileceğini kabul ediyor. Ayrıca yol kenarlarına drenaj sistemlerinin yapılması için talimat verildi” dedi.

Yetkililere göre, tüm bu yollar yerel halkın kaçak kesim yapamayacağı şekilde inşa edilecek.

Yetkililer, GMDA kapsamındaki yolların 1-57, 58-67, 68-80, 81-95 ve 99-115 sektörlerinden beş bölgeye ayrıldığını söylediler. Sektör 1’den 80’e kadar olan yolların geliştirme ve bakımının tamamlandığını, ancak Sektör 81’in hala beklemede olduğunu söylediler. Yıl sonuna kadar tamamlanması beklenen Dwarka Otoyolu nedeniyle Bölge 5’te (99-105) birkaç yol yapımına öncelik verildiğini söylediler.

Birleşik New Gurugram Derneği başkanı Pravin Malik, yol yapımının olumlu bir adım olduğunu ancak öncelikli olarak Manesar-Dwarka Otoyolu bağlantısı gibi bağlantı yollarının ve diğer tüm ana yolların yapılmasına ihtiyaç olduğunu söyledi. “GMDA, ana yolları denetlemeli ve kötü durumda olan yolların yama yapmak yerine özel onarımlar için açılmasını sağlamalıdır” dedi.

Bu yolların yanı sıra, Rajiv Chowk’ta şiddetli yağmurlar sırasında şiddetli su birikintilerini gidermek için yeni bir betonarme beton (RCC) kutu şeklinde yüzey drenajının inşası için yeni bir ihale için onay verildi.

Yetkililer, inşaatın 2018 civarında başladığını ancak Covid-19 salgınının patlak vermesinden sonra çalışmaların durduğunu söyledi. GMDA yetkilileri, kanalizasyon inşaatında yer alan şirketin, pandemi sona erdikten sonra artan emtia fiyatları nedeniyle işi durdurduğunu söyledi.

Meena, bu drenajı inşa etme işine öncelik verileceğini söyledi.

Yetkililer, kanalizasyon için ihale sürecinin yaklaşık bir ay süreceğini söyledi. Bundan sonra muson sonrası çalışmalar başlayacak ve CEO’nun talimatına göre altı ayda tamamlanacak.