Faridabad, 12 “ölümcül” kara nokta tespit etti

gulay

New member
Konuya aşina polis yetkilileri Salı günü yaptığı açıklamada, Faridabad Polisi’nin son üç yılda (2022, 2021 ve 2020) trafik kazalarında 20 veya daha fazla kişinin öldüğü 12 “kara nokta” tespit ettiğini söyledi.


Polis Komiser Yardımcısı (Trafik) Amit Yashwardhan, kara nokta olarak tanımlanan yollardan birini inceler. (HT fotoğrafı)

12 konumdan on tanesi Ulusal Yollarda bulunuyor – Elson Chowk, Jharsaintly Pull on NH, Kaily Flyover, Goodyear Chowk, JCB Chowk, Badkhal Flyover, NHPC Chowk, Bata Chowk, Anaj Mandi Exit, Faridabad National Highway’e doğru Sikri Road, Sikri Road Laut Polis memurları, Palwal ve Mojpur’a doğru KGP Otoyolu geçiş ücretini kullanıyor.

Üç yıl içinde 500 metrelik bir mesafe üzerinde beşten fazla ölüm meydana gelirse, bir kavşak veya yol kara nokta olarak tanımlanır. Polise göre, 1 Ocak’tan bu yana bu bölgelerde 157 kişi öldü ve 1 Ocak ile 31 Temmuz arasında 357 kaza meydana geldi.

Polis, geçen hafta kaza ve ölüm verilerini analiz ettikten sonra, bölgede çok sayıda bilinçlendirme kampanyası başlattıklarını ve bu tehlikeli noktaların kullanımını ve denetimini artırdıklarını söyledi. Pazartesi günü, polis aynı zamanda tümü ölümcül kazalara yol açan yanlış yönde araç kullanma, hız yapma ve ana yollara park etmeye karşı bir kampanya başlattı.

Polis Komiser Yardımcısı (Trafik) Amit Yashwardhan’a göre, her yerde polislerle görüştüler ve kazanın nedenlerini belirlediler. “Buralardaki en büyük sorunlar hız yapmak, yanlış şeritte gitmek, alkollü araç kullanmak ve yanlış tarafta araç kullanmaktı. Kazaları azaltmak için her yere polis memurları yerleştirdik ve iki hızlı silah satın aldık. ₹Hızı kontrol etmek için 11 lakh para cezası vermeye başladı. Hız tabancaları gece görüşlü kameralarla donatıldı çünkü yolcular polisin gece çalışmadığına inanıyor ve rotalarda hız yapmaya çalışıyor” dedi.

“Yol güvenliği ve uyum konusunda çeşitli şekillerde farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Geçenlerde birçok bisikletçinin kask takmadığını fark ettik. Biz de bu 12 noktada kask dağıtım kampanyası düzenledik ve hemen tabela dağıtmaya başladık” dedi.

Polise göre, sokak oyunları düzenlemek ve poster dağıtmak gibi yol güvenliği girişimlerine polisi destekleyen öğrencilerin ve yerel halkın katılımıyla yol güvenliği kulüpleri kuruldu.

Yashwardhan’a göre, özel şirket yöneticilerini ve arazi sürücülerini işe aldılar. “Toplumda fiziksel aktiviteyi teşvik etmek ve insanları spor ve yol güvenliğine dahil olmaya motive etmek için motosiklet ve bisiklet mitingleri ve maratonlar düzenliyoruz. 650 kişilik bir polis gücümüz var ve daha geniş bir erişim sağlamak için ekibimizi genişletiyoruz” dedi.


  • YAZAR HAKKINDA


    Leena Dhankhar, Hindustan Times için beş yıl çalıştı. Suç, trafik ve tüketim vergisi konularını ele aldı. Artık sivil kaygılar ve bölge sakinlerinden gelen şikayetler hakkında rapor veriyor. …ayrıntılı olarak görün