Gurugram'daki devlet okullarındaki 6.000 öğrenciye STEM Kendin Yap kitleri verilecek

gulay

New member
Yetkililer Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Gurugram'daki 20 devlet okulundan 6.000 kadar öğrencinin uygulamalı öğrenmeyi teşvik etmeyi amaçlayan STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ve DIY (Kendin Yap) kitlerini aldığını söyledi. Yetkililer, bölge idaresi tarafından eğitim departmanı ve sosyal kuruluş United Way Delhi ile işbirliği içinde yürütülen bu girişimin, bilimi öğrenciler, özellikle de dışlanmış kökenden gelenler için daha erişilebilir ve ilgi çekici hale getirmeyi amaçladığını söyledi.


(Temsilci Resim) Yetkililer, kitlerin bölge idaresi tarafından United Way Delhi ile işbirliği içinde dağıtıldığını ve bilimi dışlanmış kökenden gelen öğrenciler için erişilebilir kılmayı amaçladığını ekledi. (HT arşivi)

Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıftaki öğrenciler için tasarlanan kitler, okul müfredatına uygundur ve uygulamalı deneyler yapmak için araçlar içerir. Bu kaynaklar sınıflarda, bilim laboratuvarlarında, el sanatları laboratuvarlarında ve hatta evde kullanılabilir. “Bu girişim eğitim kaynaklarındaki açığı kapatmakla ilgilidir. Bu kitler öğrencilerin bilimi daha pratik bir şekilde keşfetmelerine yardımcı olacak ve bu da STEM konularında sağlam bir temel için gerekli” dedi bölge ilköğretim görevlisi Muni Ram.

“Çoğu durumda bu çocuklar özel okullardaki öğrencilerle aynı fırsatlara sahip değil. Bu tür girişimler onlara daha büyük hayal kurma ve daha iyi bir geleceğe hazırlanma fırsatı veriyor,” dedi STEM araştırmalarına odaklanan bir kuruluş olan Biaswatch India'nın kurucusu Shruti Muralidhar.

Kitler, diğerlerinin yanı sıra Sohna bloğundaki Kherli Lala'daki Devlet Lisesinde düzenlenen bir etkinlik sırasında dağıtıldı. Sekizinci sınıf öğrencisi Riya Kumari, “Daha önce kitaplarımızda sadece deneyleri okurduk. Artık bunu kendimiz yapabiliyoruz ve öğrenmek çok daha eğlenceli.” Yedinci sınıf öğrencisi Aman şunu ekledi: “Kiti kullanarak küçük bir yel değirmeni yaptım. Bu benim ilk projemdi ve enerjinin nasıl çalıştığını anlamama yardımcı oldu.”

Bu arada öğretmenler STEM kitlerinin fen derslerini daha etkileşimli ve kapsayıcı hale getirmedeki rolünü vurguladılar. “Bu kitler öğrencilere yaratıcı düşünmeye ve deney yoluyla öğrenmeye ilham verecek. Khadipur Devlet Okulu müdürü Rakesh Sharma, “Onlara diğer öğrencilerle aynı fırsatları sağlamak büyük bir adım” dedi.