Haryana, Delhi-Behrore ve Delhi-Panipat RRTS koridorlarını onayladı

gulay

New member
Haryana hükümeti Pazartesi günü, Delhi, Gurugram ve Rajasthan ve Delhi ile Panipat arasındaki bağlantıyı iyileştirmek için iki hızlı geçiş projesini (Delhi-Gurugram-Behror Hızlı Geçiş Projesi ve Delhi-Panipat Hızlı Geçiş Projesi) onayladı.


Yeni Delhi, Hindistan – 11 Nisan 2023: 11 Nisan 2023 Salı günü Hindistan, Yeni Delhi’deki Sarai Kale Khan’da yapım aşamasında olan Hızlı Bölgesel Taşıma Sistemi (RRTS) istasyonunun görünümü. (Photo by Sanjeev Verma/ Hindustan Times ) (Hindistan Times)

107 km uzunluğunda olacak Delhi-Gurugram-Behror projesinin her iki koridorunu da geliştiren Ulusal Başkent Bölgesi Ulaşım Şirketi (NCRTC), inşaat öncesi çalışmalara başladı. Haryana hükümeti yaptığı açıklamada, bu projelerin onay için merkeze sunulacağını söyledi.

Bölgesel Hızlı Geçiş Sistemleri (RRTS) olarak da adlandırılan hızlı geçiş projeleri, Pazartesi günü Chandigarh’da Haryana Genel Sekreteri Sanjeev Kaushal başkanlığında yapılan bir toplantıda onaylandı.

NCRTC, RRTS koridorunu üç aşamada inşa etmeyi planlıyor. İlk aşamada, Delhi’deki Sarai Kale Khan’dan Haryana’daki Bawal’ın hemen ilerisindeki SNB Kent Kompleksi’ne yol boyunca Gurugram, Manesar, Panchgaon ve Rewari gibi çeşitli bölgesel merkezlere dokunan 107 km’lik bir hat inşa edilecek.

İkinci aşamada, hat Shahjahanpur, Neemrana ve Behror üzerinden SNB’den Sotanala’ya kadar uzatılacak ve üçüncü aşamada SNB’den Alwar’a giden hat inşa edilecek.

Eyalet hükümeti sözcüsü, Delhi’deki SNB koridorunun 107 km uzunluğunda olacağını, bunun 70 km’sinin yüksekte ve 37 km’sinin yer altında olacağını söyledi. Altı yer altı, dokuz yüksek ve bir yer seviyesinde istasyon olacak.

Dharuhera’da NCRTC’nin eyalet hükümetinden bir bakım ve operasyon salonu için arazi istediği bir depo planlanıyor.

Eyalet yetkilileri, NCRTC’nin ayrıca Sektör 34’te bir dökümhane kurmak için eyaletten arazi başvurusunda bulunduğunu ve konunun Chandigarh’da incelenmekte olduğunu söyledi.

Önerilen Delhi-SNB koridor istasyonları, Sarai Kale Khan, INA, Munirka, Aerocity, Udyog Vihar, Sector 17, Rajiv Chowk, Kherki Daula, Manesar, Panchgaon, Bilaspur Chowk, Dharuhera, MBIR, Rewari, Bawal ve SNB’dir.

Bir NCRTC sözcüsü, Delhi-Gurugram-Behrore hattındaki inşaat öncesi çalışmaların başladığını ve bir depo inşası için Dharuhera’da arazi aldıklarını söyledi. “İncelenen araziye ve oryantasyona sahibiz ve geçiş hakkından elektrik hatları ve kamu hizmetleri hatları gibi engelleri kaldırıyoruz. Proje için mali taahhüt şimdi Delhi hükümetinden bekleniyor; Haryana zaten payını taahhüt etti. Proje merkezi hükümet tarafından onaylanır onaylanmaz inşaat çalışmaları başlayacak” dedi.

Eyalet hükümetinin bir sözcüsü, Delhi-Panipat RRTS koridorunun 11,5 km yüksek bölüm ve 91,5 km yer altı bölümü ile 103 km uzunluğunda olacağını söyledi. 16 istasyonu olacak. Murthal ve Panipat’ta iki depo planlanıyor. Delhi ve Haryana’dan geçen uzunluk sırasıyla 36,2 km ve 66,8 km olacak, adının açıklanmamasını istedi.

Toplantıya Haber konferans yoluyla katılan NCRTC İcra Direktörü Vinay Singh, Delhi-Meerut RRTS koridorunun Sahibabad’dan Ghaziabad’daki Duhai’ye uzanan 17 km’lik bölümünün artık faaliyete hazır olduğunu söyledi.

Ayrıca Genel Sekreter ile tüm RRTS koridorları için birleşik bir güvenlik planının geliştirilmesi konusunu görüştü.




  • YAZAR HAKKINDA




    Abhishek Behl, bilimpark.com.tr’nin Gurgaon Bürosundaki baş muhabiridir. Şehirdeki altyapı, planlama ve sivil yetkililerle ilgileniyor. On yıldır Gurgaon’da muhabirlik yapıyor ve şehir hakkında kapsamlı yazılar yazdı.
    …ayrıntılı olarak görün