HRY SCERT, AI-Powered Modülleri ile Sanal Laboratuvarlarda 2.200 Öğretmeni Eğitmek İçin

gulay

New member
Haryana Devlet Eğitim Araştırma ve Eğitim Konseyi (SCERT), doğa bilimleri ve matematik alanlarındaki dijital boşluğu kapatmak için devlet okulu öğretmenlerinin öğretmenleri için büyük bir eğitim programı başlatır.


Geçen yıl NCERT tarafından eğitilen uzmanlar şu anda her biri yaklaşık 50 öğretmene bakan ve yaklaşık 2.200 okul öğretmenine (HT Arşivi) ulaşan 44 Şampiyona Eğitmeni hazırlıyorlar.

Ülke çapında bir Ulusal Eğitim Araştırma ve Eğitim Konseyi'nin (NCERT) bir parçası olan girişim, öğrencilerin – özellikle geleneksel laboratuvarlardan yoksun olanların – dijital platformlar aracılığıyla fizik, kimya, biyoloji ve matematikte deneyler yapmalarını sağlayacaktır.

Eğitim programı önümüzdeki hafta başlamalıdır. Yetkililer, Haryana hükümetinin bir önceki hane oturumu boyunca finansmanı onayladığını doğruladı.

Yetkililer, ilk kez yapay zeka (AI) öğretim modüllerine entegre olduğunu söyledi. Scert'den eğitim teknolojisi kanadı başkanı Manoj Kaushik, “Bu, devlet okullarında bilimin öğretilme biçiminde büyük bir değişiklik” dedi. “Amacımız sadece erişimi iyileştirmek değil, aynı zamanda öğrenmeyi daha çekici ve keşif yapmaktır. Öğretmenler bu dönüşümün başarısının anahtarıdır.”

Girişimin bir parçası olarak, yapay zeka kontrollü yazılım ve uygulamalar, bilim ve matematik için öğretim derslerini daha sezgisel ve öğrenci dostu hale getiren sanal laboratuvarlara entegre edildi.

Eğitim yapılandırılmış üç aşamalı bir model izler. Geçen yıl NCERT tarafından eğitilen uzmanlar şu anda yaklaşık 50 öğretmene bakan ve Haryana genelinde yaklaşık 2.200 okul öğretmenine ve 2.2 lakh öğrencisine ulaşan 44 şampiyona eğitmeni hazırlıyor.

“Bu geçici bir çözüm değil, öğrenciler ve öğretmenler arasında bilimsel merak ve dijital yeterlilik oluşturmak için uzun vadeli bir yatırımdır.” Dedi. “Öğretmenlerin bu yeni dijital eğitmene girdiklerinde kendinden emin ve güçlenmelerini istiyoruz.”

Üç sahnede pedagoji, karmaşık konuları daha erişilebilir hale getiren Haber gösterileri, animasyonlu kavramsal bildirimler ve etkileşimli simülasyonlar içerir.

SCERT yetkilileri, bunun devlet okullarında nane oluşumunun kalitesini önemli ölçüde artıracağına ve daha fazla araştırma odaklı bir öğrenme yaklaşımını teşvik edeceğine inanıyor.