MCG raporuna göre Gurugram yollarının yapımında standart altı malzemeler kullanıldı

gulay

New member
Belediye yönetiminin teyakkuz dairesinden yetkililer Çarşamba günü yaptığı açıklamada, özel müteahhitlerin, Gurugram Belediye Şirketi (MCG) yollarının inşasında maliyetleri düşürmek ve parayı çekmek için kalitesiz malzemeler kullandığını söyledi.


MCG uyanıklık departmanı, Sector 10, Sector 38, New Palam Vihar, DLF Phase 3 ve Basai’de standart altı malzemeler kullanarak yollar inşa eden bazı müteahhitlere yönelik yolsuzluk iddialarını araştırdı. (HT fotoğrafı)

Yetkililer, farklı MCG caddelerinden on örneğin kalite kontrollerinden geçememesinin ardından konunun gün ışığına çıktığını söyledi. Yetkililer, rapor ışığında inşaatı onaylayan ve denetleyen mühendislere işlem yapıldığını ve müteahhitlerden yapılan inşaat işi için kendilerine ödenen bedelin geri isteneceğini söyledi.

MCG İhtiyat Birimi 2020 yılında kuruldu ve Sector 10, Sector 38, New Palam Vihar, DLF Phase 3 ve Basai’de standart altı malzemeler kullanarak yol inşa eden bazı müteahhitlere yönelik yolsuzluk iddialarını araştırdı. Müteahhitler, bu alanların her birinde iki iç yol inşa etmekle görevlendirildi. ₹50 lakh ve ₹1.1 crore, yetkililer söyledi.

MCG Komiseri PC Meena ve İhtiyat Departmanına yakın zamanda yapılan bir şikayette, en az beş bölgede oturanlar, kendi bölgelerinde en az 20 inç olması gereken yol kalınlığının sadece 3 ila 4 inç olduğunu söylediler. Ayrıca bu yollar yapımdan bir ay sonra bozuldu ve hasar gördü. Kullanılan inşaat malzemelerinin de kalitesiz olduğu söylendi.

MCG’nin teknik danışmanı OP Goyal, ekiplerinin bölge sakinlerinden gelen şikayetler üzerine en az 10 yeni inşa edilmiş yoldan numune topladığını söyledi. “Yerler haritalandı, örnekler toplandı ve test için gönderildi. “Ekiplerimiz ayrıca ölçümler yaparak yükleniciye verilen iş emri ve ilgili başmühendis onayının detaylarını incelediler. Ayrıca görsel gözlem raporu ve ödeme durumu oluşturdular” dedi.

Goyal, yol yapım müteahhitlerine ödenen tutarın iade edileceğini ve kullanılan daraltma malzemesinin kalitesiz olması halinde cezai işlem uygulanacağını söyledi. “Mevcut duruma yol açan birçok neden olduğu için bozuk yolların nedenini henüz belirlemedik. Kalite sorunlarının yanı sıra, kötü planlama ve hava koşulları da kötü yol koşullarına yol açıyor” dedi.

Ek belediye komiseri Rohtash Bishnoi, uyanıklık ekibinin kararının nihai olduğunu söyledi. Topladığımız verileri derliyoruz ve kısa süre içinde harekete geçeceğiz” dedi.

Bishnoi, yağmur suyunun yolun ortasında birikmesine neden olan engebeli yollar hakkında şikayet aldıklarını söyledi. “Yağmur suyu kanalları sağda, yollar ise sola doğru eğimli. Ayrıca kullanılan malzemelerin kalitesi o kadar düşük ki, şimdiden çatlaklar oluşmaya başladı. Muson henüz gelmedi” dedi.

MCG komiseri PC Meena, teşkilattaki yolsuzluk vakalarını araştırmak için Ocak 2020’de iki kişilik bir teyakkuz departmanının kurulduğunu söyledi. “Kanat, kötü yollarla ilgili örnekleri toplamak ve incelemek için bir ajans tutma yetkisine sahip. Numuneler, özel bir laboratuvara ve devlet tesisine 50/50 oranında gönderildi. Düşük inşaat kalitesi tespit edildiğinde, baş mühendis ve olaya karışan özel müteahhitler hakkında katı önlemler alınacaktır” dedi.

Bu yılın Ocak ayında Meena, şirket tarafından yapılan bir soruşturmanın Sarai Alawardi köyünde inşa edilen 1,5 km’lik bir yolun standartlara uygun olmadığı sonucuna varmasının ardından dört mühendis ve bir müteahhit hakkında dava açılması emrini verdi.

Meena, Bishnoi’den sözleşmeli olarak işe alınan bir mühendisin sözleşmesini feshetmesini ve yükleniciyi kara listeye almasını istemişti. Diğer üç MCG mühendisi, departmanın eylemini hesaba katmak zorunda kaldı. Bishnoi’den dinlenmesi istendi ₹45 milyon müteahhide ödendi.




  • YAZAR HAKKINDA




    Leena Dhankhar, Hindustan Times için beş yıl çalıştı. Suç, trafik ve tüketim vergisi konularını ele aldı. Artık sivil kaygılar ve bölge sakinlerinden gelen şikayetler hakkında rapor veriyor.
    …ayrıntılı olarak görün