RITES, Vatika Chowk’un Pachgaon Metrosuna detaylı proje raporunu hazırlıyor

gulay

New member
Haryana genel sekreteri ve Haryana Mass Rapid Transport Corporation (HMRTC) başkanı Sanjeev Kaushal Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Ballabhgarh-Palwal metrosunun yaklaşık 25 km’lik bir mesafeye uzatılması için hazırlık çalışmalarının başladığını ve teknik fizibilite çalışması sözleşmesinin RITES’e (Rail India Technical and Economic Service) verildiğini söyledi.


Gurugram’da bir metro treni. (resim için fotoğraf)

Ayrıca RITES’e Vatika Chowk – Pachgaon Metro Demiryolu Projesi için Ayrıntılı Proje Raporu (DPR) hazırlama görevi verildiğini söyledi.

HMRTC’nin Pazartesi günü Chandigarh’da düzenlenen 53. Yönetim Kurulu Toplantısında konuşan Genel Sekreter, bunu toplu taşıma altyapısının iyileştirilmesinde önemli bir adım olarak nitelendirdi.

Kaushal, metro genişletme projesinin, projeyi mümkün olan en kısa sürede tamamlamaya kararlı olan Haryana hükümeti için bir test vakası olmayı hedeflediği için önemli olduğunu söyledi.

RITES ve HMRTC’den bir ekibin Ballabgarh – Palwal rotasını ziyaret ettiğini ve rota boyunca 10 geçici istasyon kurmayı planlayan koridorun toplam uzunluğunun yaklaşık 25 km olacağını bulduğunu söyledi.

Toplantıda Kaushal, metro hattının Vatika Chowk’tan Pachgaon’a uzatılması için RITES’in danışman olarak atandığını ve DPR’nin hazırlanmasından sorumlu olacağını yönetim kurulu üyelerine bildirdi. Bu koridorun uzunluğunun da 30 km olacağını söyledi.

Hızlı Metro projesiyle ilgili olarak Kaushal, geçen yılın aynı dönemindeki 2.238.227 yolcu sayısına kıyasla, 1 Nisan ve 30 Haziran 2023 arasında yolcu sayısının 3.397.221’e çıkarak hattın yolcu sayısında dikkate değer bir büyüme kaydettiğini söyledi. Bu etkileyici artış, yolcu sayısındaki %51,78’lik artışı yansıtıyor ve Rapid Metro’nun popülaritesinin ve kullanımının bir işareti olduğunu söyledi.

Kaushal, “Yolcular, taşıtlar ve yerel halk dahil olmak üzere ilgili herkesin girdilerini içeren anketi sistematik bir şekilde yürütmek önemlidir.” Dedi.

Ayrıca HMRTC’yi yolcu önerilerinin ve geri bildirimlerinin sorunsuz bir şekilde paylaşılmasını kolaylaştırmak için özel bir sosyal medya bağlantısı kurmaya çağırdı.