Ücretler arttıkça Gurugram-F'bad yolundaki yolcular daha fazla para ödemek zorunda kalacak

gulay

New member
Yetkililerin 29 Haziran'dan itibaren ticari ve özel araçlara yönelik ücretleri artırması nedeniyle, Gurugram-Faridabad yolunu kullanan binlerce yolcu artık daha fazla geçiş ücreti ödemek zorunda kalacak. Haryana PWD yetkilileri, geçiş ücretindeki artışın yüzde 20 ila 30 arasında değiştiğini ve imtiyaz sözleşmesi uyarınca üç yıl sonra yapıldığını söyledi.


Gurugram'ın silueti. (HT dosyası)

Gurugram-Faridabad yolu, Bandhwari ve Crusher Zone Yolu'nda bulunan dört ücretli gişeye sahiptir, geri kalan iki ücretli gişe ise Ballabhgarh ve Sohna Yolu'nda bulunmaktadır.

Engelli Haryana'nın açıkladığı yeni tarifeye göre artık özel araç veya cip sahibi ödeme yapmak zorunda kalacak ₹Tek yön yolculuk için 45 ve ₹Gidiş-dönüş için 60, önceki ücretler ise ₹Tek yolculuk için 30 ve ₹Bu yolda dönüş yolculuğu için 45. Özel araçta aylık geçiş ücreti artırıldı ₹eskiden 800 ₹600.

Ticari araçlara yeni tarife uygulanıyor ₹Tek yön yolculuk için 45 ve ₹Dönüş yolculuğu için 60. Aylık geçiş ücreti şu şekilde tahsil edildi: ₹900 ila ₹1200. Otobüs geçiş ücretleri artırıldı ₹150 ila ₹Tek yön için 170, gidiş-dönüş fiyatı ise ₹225 ila ₹255. Aylık geçiş ücreti artırıldı ₹4.500 ila ₹5.100.

Bildirime göre, çok dingilli kamyon, yarı römork ve hafif ticari araç gibi diğer araç kategorilerine ilişkin geçiş ücreti de revize edildi.

İmtiyaz sahibinin bir yetkilisi, tahminen 100.000 yolcunun her gün Gurugram-Faridabad Ekspres Yolu'nu kullandığını ve bunun 55.000'inin Bandhwari geçiş gişesinde geçiş ücreti ödediğini söyledi. İmtiyaz sahibi GF Toll Roads Pvt Ltd. yetkilisi Balkrishna Prasad, “Geçiş ücretleri, her üç yılda bir ayarlama gerektiren sözleşme uyarınca ayarlandı” dedi.

Gurugram-Faridabad Yolu, Gurugram, Faridabad, Delhi'den taşıtlar ve bu yol boyunca Mangar, Pali, Surajkund, Gwal Pahari, Ghata, Bandhwari gibi birkaç köyün sakinleri ve Chhattarpur, Mehrauli ve Sultanpur gibi Delhi'nin komşu köyleri tarafından kullanılıyor. Gwalior Pahari yakınlarındaki Vatsal Vadisi'nden çok sayıda ev sahibi de Gurugram, Delhi ve NCR'ye ulaşmak için bu yolu kullanıyor.

Engelli yönetici mühendis Charanjeet Singh, Haryana hükümeti ile imtiyaz sahibi arasındaki imtiyaz sözleşmesi uyarınca Gurugram-Faridabad Otoyolu'ndaki geçiş ücretinin üç yıllık bir sürenin ardından artırıldığını söyledi. “Ücret hükümet açıklamasına göre ayarlandı. Araç sahiplerinin geçiş ücreti ödemesini kolaylaştırmak için bu geçiş gişesinde de NHAI geçiş ücreti ücretlerine uygun olacak bir FASTag sistemi uygulamaya çalışıyoruz. Teklif Haryana hükümeti tarafından değerlendiriliyor ve öncelikli olarak uygulamaya çalışıyoruz” dedi.

Duyuruya göre yeni geçiş ücreti 30 Mayıs 2026 tarihine kadar geçerli olacak.

Ancak geçiş ücretindeki artış yolcular tarafından hoş karşılanmadı. Ücretlerdeki artışa rağmen trafiğin yoğun saatlerde sıkışıklaştığı Bandhwari gişelerinde trafiği hızlandırmak için herhangi bir çaba gösterilmediğini söylüyorlar. “Geçişler arttı ama yol bakımı ne olacak? Her iki taraftaki yeşil kuşaklar kötü durumda; çöpler Bandhwari'den gişelere kadar 3 kilometreye kadar uzanıyor. Geçiş ücreti artarken yolun kalitesi de kötüleşti” diyor bu yol üzerinde bir konut kompleksinde yaşayan Vaishali Chandra Rana.

Gwal Pahari sakini Dheeraj Tanwar, yolda sokak lambalarının olmadığını, yeşil kuşakların hasar gördüğünü ve vahşi hayvanların sıklıkla yolda dolaştığını söyledi. “Yetkililerin tesisleri iyileştirmesi, yolu daha güvenli hale getirmesi ve mümkün olan en kısa sürede FASTag'lerin bu yola dahil edilmesini sağlaması gerekiyor” dedi.