Gurugram'daki binlerce ev alıcısı için, Yüksek Mahkemenin Pazartesi kararı, Nexus'un uzun süredir beklenen bir umut ışığıyla sunduğu inşaat yüklenicisine bir CBI sınavı sundu. Yıllarca süren kırık vaatlerden, genel projeler ve kurumsal ilgisizlikten sonra, birçoğu yargıyı adalete yönelik öncü bir adım olarak tanımladı.
Ramprastha geliştiricilerinin – Gururam'da Skyz ve Promosyon – 2014 yılında teslimat için vaat edildi. On yıl sonra, Skyz 600 aileyi mahsur bıraktı ve 300. (temsili görüntü (HT Arşivleri)) ile yükseldi.
“Bu karar sisteme olan güvenimizi birleştiriyor.” Dedi. “İnşaatçılar, bankalar ve yetkililer diğerine bakarken tam ödemeleri topladılar ve ortadan kaldırdılar.
Karar, Gururam'daki birkaç sıkıcı konut projesine odaklanmayı yeniledi.
RAMPRASTHA geliştiricilerinin – Skyz ve Gururam'daki Artış – bu tür iki gelişme 2014 yılında teslimat için vaat edildi. On yıl sonra, Skyz 600 aileyi ve 300'ü daha mahsur bıraktı. Yıllarca beklemeye rağmen, inşaat eksik ve yasal savaşlar olmaya devam ediyor
Gurulam'ın sektörü 48'de yaşayan Amit Jindal, sorunun sadece haydut inşaatçılardan daha derin olduğunu söyledi. “Devlet, Şehir ve Arazi Planlaması Departmanı (TCP) ve bankalar bu kaosu kolaylaştırdı. Bir müşteri parayı nasıl alabilir, alıcı parayı ödüyor ve ürünü sadece kaybediyor mu? Hiçbir politikacı bu endişeyi ciddiye almadı.
Dwarka Expressway Refah Derneği başkanı Yashesh Yadav bu duyguyu tekrarladı. Diyerek şöyle devam etti: “Bu sadece bir inşaat alıcı sorunu değil. Hükümetin tam bir başarısızlığı. 10 yıldır bir ofisten diğerine koşuyoruz. Şimdi Yüksek Mahkeme gömüldü. Sistemin onu salladığını umuyoruz.”
Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) altındaki uygun fiyatlı bir konut projesi olan Mahira Homes'tan alıcı, ihaneti daha da acı verici bir şekilde anlattı. Mahira'nın alıcısı Gaurav Guppa, “PMAY'a olan güvenini kaybettik. İnşaatçılar% 100 ödeme topladıktan sonra lisanslar iptal edildi. Kimse bize yardım ediyor.” Dedi.
Etkilenen bir diğer proje, 2016 yılında Gururam Sektöründe başlatılan OSB Expressway Towers. İnşaat 2017'de başladı ve sahip olması 2022'nin başlarında vaat edildi. Covid-19'a göre, Üstat İnşaatçı, ödemelerin% 92'sini toplamasına rağmen işi yavaşlatıyor. Alıcılar yetkililere başvurdu, ancak ilerleme durguntu. Şubat 2023'te DTCP, müşterinin lisansını altı ay boyunca ortaya koydu. Master Builder bir kez daha fon eksikliğinden alıntı yaptı.
OSB Expressway Towers Alıcıları Derneği temsilcisi Col Naveen Hooda, Hrera'da 350'den fazla semptomun beklemediğini, ancak belirli bir önlem alınmadığını söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “RERA Başkanı, inşaat yüklenicisini projeyi tamamlamaya zorlayamayacağını söyledi. Şimdi inşaat yüklenicisi bağış toplamak ve evleri sona erdirmek için ticari alan satmak istiyor. DTCP ve Hrera'dan daha fazla yetkilendirmeden önce katı bir çözüm planı talep etmesini istedik.”
Cezai hesap verebilirlik talepleri daha yüksek olduğundan, alıcılar krizin derin bir reform olmadan bitmediğini söylüyor. “Yeterince bekledik,” dedi Jindal. Diyerek şöyle devam etti: “Hayallerimizi parçalayan insanların nihayet sorumlu tutulmasının zamanı geldi.”
Ramprastha geliştiricilerinin – Gururam'da Skyz ve Promosyon – 2014 yılında teslimat için vaat edildi. On yıl sonra, Skyz 600 aileyi mahsur bıraktı ve 300. (temsili görüntü (HT Arşivleri)) ile yükseldi.
“Bu karar sisteme olan güvenimizi birleştiriyor.” Dedi. “İnşaatçılar, bankalar ve yetkililer diğerine bakarken tam ödemeleri topladılar ve ortadan kaldırdılar.
Karar, Gururam'daki birkaç sıkıcı konut projesine odaklanmayı yeniledi.
RAMPRASTHA geliştiricilerinin – Skyz ve Gururam'daki Artış – bu tür iki gelişme 2014 yılında teslimat için vaat edildi. On yıl sonra, Skyz 600 aileyi ve 300'ü daha mahsur bıraktı. Yıllarca beklemeye rağmen, inşaat eksik ve yasal savaşlar olmaya devam ediyor
Gurulam'ın sektörü 48'de yaşayan Amit Jindal, sorunun sadece haydut inşaatçılardan daha derin olduğunu söyledi. “Devlet, Şehir ve Arazi Planlaması Departmanı (TCP) ve bankalar bu kaosu kolaylaştırdı. Bir müşteri parayı nasıl alabilir, alıcı parayı ödüyor ve ürünü sadece kaybediyor mu? Hiçbir politikacı bu endişeyi ciddiye almadı.
Dwarka Expressway Refah Derneği başkanı Yashesh Yadav bu duyguyu tekrarladı. Diyerek şöyle devam etti: “Bu sadece bir inşaat alıcı sorunu değil. Hükümetin tam bir başarısızlığı. 10 yıldır bir ofisten diğerine koşuyoruz. Şimdi Yüksek Mahkeme gömüldü. Sistemin onu salladığını umuyoruz.”
Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) altındaki uygun fiyatlı bir konut projesi olan Mahira Homes'tan alıcı, ihaneti daha da acı verici bir şekilde anlattı. Mahira'nın alıcısı Gaurav Guppa, “PMAY'a olan güvenini kaybettik. İnşaatçılar% 100 ödeme topladıktan sonra lisanslar iptal edildi. Kimse bize yardım ediyor.” Dedi.
Etkilenen bir diğer proje, 2016 yılında Gururam Sektöründe başlatılan OSB Expressway Towers. İnşaat 2017'de başladı ve sahip olması 2022'nin başlarında vaat edildi. Covid-19'a göre, Üstat İnşaatçı, ödemelerin% 92'sini toplamasına rağmen işi yavaşlatıyor. Alıcılar yetkililere başvurdu, ancak ilerleme durguntu. Şubat 2023'te DTCP, müşterinin lisansını altı ay boyunca ortaya koydu. Master Builder bir kez daha fon eksikliğinden alıntı yaptı.
OSB Expressway Towers Alıcıları Derneği temsilcisi Col Naveen Hooda, Hrera'da 350'den fazla semptomun beklemediğini, ancak belirli bir önlem alınmadığını söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “RERA Başkanı, inşaat yüklenicisini projeyi tamamlamaya zorlayamayacağını söyledi. Şimdi inşaat yüklenicisi bağış toplamak ve evleri sona erdirmek için ticari alan satmak istiyor. DTCP ve Hrera'dan daha fazla yetkilendirmeden önce katı bir çözüm planı talep etmesini istedik.”
Cezai hesap verebilirlik talepleri daha yüksek olduğundan, alıcılar krizin derin bir reform olmadan bitmediğini söylüyor. “Yeterince bekledik,” dedi Jindal. Diyerek şöyle devam etti: “Hayallerimizi parçalayan insanların nihayet sorumlu tutulmasının zamanı geldi.”